הטיול שלנו בגראן קנריה

טיסה לגראן קנריה:

10.5.2023, יום רביעי לפנות בוקר , לקחנו טיסה של 5:30 בבוקר, IBERIA, עם עצירה במדריד החלפת טרמינל מ 4S ל 4.

והגענו סביבות השעה 15:00, אחרי כחצי שעה נסיעה במונית היינו במלון.

בגראן קנריה יש שדה תעופה אחד (בניגוד לטנריף) והוא האי המאוכלס ביותר מהקנריים.

 

יום 1:

נחתנו הישר לאמצע פסטיבל גאווה המתקיים פעמיים בשנה באי (אחד בקיץ, שבועיים ראשונים של מאי) ואחד בחורף (כשבועיים הראשונים של נובמבר).

כל אחד טוען שהשני טוב יותר, בסוף מזג האוויר די זהה וזה בעיקר עניין של קהל + המופעים והמסיבות שעוברים שינוי.

חשוב לציין שמצעד הגאווה בחודש מאי בגראן קנריה נחשב לאירוע הגאווה הראשון שפותח את חודש הגאווה העולמי.

אירוע הגאווה הראשון לנו, הוא גאווה כפולה.

מסיבת חוף  דקות הליכה מהמלון (לינק) ובסופה עלה דיג'י ישראלי DJ Orel Sabag שהרים את מצב הרוח עם סט לפנים.

אחרי מסיבת החוף וארוחת ערב מאוחרת, העדפנו ללכת לישון אחרי יום ארוך בדרכים.

יום 2:

למחרת קמנו רעננים ועשינו סיבוב באור יום במרכז Yumbo בו מרבית המסיבות והאירועים מתרחשים, גם הוא כ 4-5 דק' הליכה מהמלון.

משם לקחנו אוטובוס (האמת הפתיע לטובה, עומדים בזמנים, נקיים ומסודרים להפליא) ל "שוויצריה הקטנה" של האיים הקנרים.

סמטאות קטנות, המון יכטות עוגנות, גשר ומקומות צילום צמחיה ובתים חצי צבעוניים והמון דגים במים.

במרחק כמה דקות הליכה משם ישנו חוף משגע שבילינו בו כמה שעות, יש שירותים צמודים חינם וחנויות ומסעדות באזור.

משם גם יוצאות מגוון הפלגות ים כמו צוללת צהובה ואקסטרים ימי.

המשכנו (באוטובוס) לחוף ענק, עם מתנפחים במים (בתשלום), סירות פדלים עם מגלשה מרעננת (בתשלום), אל רצועת החוף מלאה במסעדות ובבתי קפה/קיוסקים לכל מה שאתם צריכים + שירותים, מקלחות ולוקרים (בתשלום) ככה שאתם יכולים להתרכז בשיזוף ובפעילות המים באופן המיטבי.

*חשוב לי לציין שגם שם וגם בשאר האי, המון חופים גם אם לא מצוינים ככאלו, עלולים להיות עם קהל נודיסטי מלא/למחצה. 

לאחר כמה שעות גם בחוף הזה וסיבוב בסירת הפדלים ( חוויה במיוחד אלו עם המגלשות), המשכנו למרכז המסחרי  עם המזרקה, המון חנויות מסעדות, קצת מותגים לנשמה למעוניינים, המזרקה משתנה כ כמה דקות עם צורה שונה, תאורה בערב.

לאחר מכן חזרנו למלון, מקלח התארגנות האמת שויתרנו על ארוחת ערב והלכנו למופע הדראג הגדול של הפסטיבל, מופע דראג מושקע ברמה בינלאומית, מצחיק, צבעוני, שונה ובסופו נבחרה מלכת דראג. הערב אחרי זה המשיך במסיבה (מיותר לציין שרוב המסיבות מתחילות סביב 23:00 בלילה ומסתיימות לתוך השעות הקטנות של הלילה,או יותר נכון לפנות בוקר).

יום 3:

בוקר למחרת, התחלנו בארוחת בוקר מאוחרת מעט, קצת בוקר בבריכה, פעילות הכנת אלכוהול (אלכוהול חינם בשעה 12:00 מי אני שיגיד לא למוחיטו?)

הלכנו לחקור קצת את הדיונות של מספלומס, שטח ענק של דיונות עם חול משגע, יש קטעים שנראים שלא נגמרים בהליכה, עירום (ומין) בדיונות זה דבר שבשגרה, יש חופים נודיסטים לאורך כל הדיונות, בנים ובנות.

אחרי כמה שעות בדיונות, בחופים ועם השמש החמימה (28 מעלות רוב הזמן), הלכנו לחדר לנוח להתארגן ולמסיבת הענק SUNDANCE המתקיימת ב Ocean, מסיבת יום שמתחילה סביבות הצהריים ומסתיימת סביבות 21:00 עם השקיעה. אחרי זה עצרנו בבר בטיילת ושתינו קצת מוחיטו ואכלנו סוג של ארוחת ערב על הדרך, המשכנו למסיבה ה"ורודה" שהתקיימה ב Yumbo, מבטיח לכם שמוזיקה אלכוהול, חתיכים יש בכל מקום, בכל רגע נתון. כן, גם לפנות בוקר, אולי אפילו במיוחד לפנות בוקר.

 

Sundance

 

יום 4:

יום למחרת, המצעד.

התחלנו את הבוקר באיחור קל, שוב היה הכנת אלכוהול בבריכה, הפעם סנגריה, זרמנו.

המשכנו במנוחה בבריכה עד שעלינו לחדר כושר בקומה 9 עם נוף לים, קצת אירובי לנשמה (ולבטן).

הלכנו להתארגן ולמצעד שהחל סביבות 16:00, סוגרים כמה רחובות ראשיים באזור ה Yumbo ומלון Riu, המשאיות והמצעד החלו סמוך לכיכר ומלון Riu ומשם עד ל Yumbo, בסוף כולם יורדים מהמשאיות וממשיכים למסיבה מסביבות 19:00 ועד סביבות 5-6 בבוקר.

המצעד הכיל הפעם, 31 משאיות, בנושאים שונים עם מוזיקה שונה, אווירה מחשמלת ברחובות, אלכוהול נמכר בדוכנים ובקיוסקים לכל האורך.

אנחנו בחרנו אחרי המצעד ללכת לחדר להתארגן ולצפות בארויזיון ובנועה קירל היוניקורן שלנו, לידינו ישבו שוודים, מיותר לציין את את המתח שהיה עד לזכיה וצעקות ההתלהבות שלהם בסוף הערב.

משם המשכנו למסיבה של אחרי המצעד לחגוג את המקום ה3 והמכובד של נועה.

יום 5:

ביום האחרון במאספאלומס, ה-עיר שבה כל אירועי הגאווה מתקיימים, הדברים קצת נרגעים, יש עוד מסיבות אבל אחרי מסיבת המצעד שבה היו כ 80,000 סה"כ משעות אחה"צ ועד השעות הקטנות של הבוקר, בחרנו לעשות משהו קצת שונה, תיירותי ולצאת לגן החיות שבאי.

גם זה, אוטובוס הלוך חזור, העלויות זניחות, סביב ה 2-3 אירו לאדם.

נהנינו ממגוון של בעלי חיים, מופעי דולפינים מרהיבים, מי מכם שרוצה יש באמצע הדרך גם פארק מים משגע שאפשר לעשות במקום (או בנוסף ביום אחר).

כשחזרנו ועיכלנו שזה היום האחרון שלנו באזור, נזכרנו שיש עוד מסיבה אחת שרכשנו לה כרטיסים ( אה כן, תקנו אותם מראש, המחירים שלהם עולים כל הזמן לפי מחזורי מכירה ובשלב מסוים נגמרים ולא ניתן, באמת, להשיג כרטיסים, ברוב המקרים גם לא ב"כניסה" למסיבה).

אז הלכנו למסיבה האחרונה, Ice Cream Party מסיבת בריכה במלון ייעודי, אלכוהול, מוזיקה טובה וגם היא הסתיימה סביבות 20:30 היישר למלון.

יום 6:

קמנו עייפים אך מרוצים,  ארזנו את הדברים עשינו צק אאוט ועברנו ל 3 לילות ב"לאס פאלמס" עיר הבירה של גראן קנריה, באזור היותר "צפוני" של האי גם את זה עשינו באוטובס, פשוט תענוג.

סיבוב קצר מסביב למלון בלאס פאלמס, שנמצא על הטיילת והחוף, תענוג אמיתי לקום לרעש הגלים.

הגענו בצהריים למלון והחדר עדיין לא היה מוכן אז עשינו סיבוב, ישבנו בבית קפה והמשכנו ל"פואמה דל מר" האקוויריום הגדול שנבנה בגראן קנריה בתקופת הקורונה והוא מכיל המון יצורי ים מיוחדים, חוויה מיוחדת במינה במיוחד עם ילדים. ניתן לראות שם( כרישים, דגים שונים, את "נמו", מדוזות שונות, נחשי ים, יש גם זמן האכלה עם צוללננים שניתן לראות ולהתרשם בחלל האקווריום הגדול.

לאחר מכן סיבוב נוסף בעיר, חזרנו לחדר להתארגן בו,  אכלנו ארוחת ערב קלילה והלכנו לישון, ככה זה שהמסיבות נגמרו וצריך להשלים שעות, מרגישים שמגיעים לעיר ולחיים האמיתיים לרגע.

יום 7:

התחלתי את הבוקר פה (ובחלק מהמקרים גם במאס פאלמס) עם ריצת בוקר קצרה, על קו החוף/הטיילת – מומלץ מאוד בעיני.

הזריחות והשקיעות כאן מגיעות מאוחר, סביב 7+ זריחה, שקיעות סביב 20:30.

את היום הזה בחרנו לקחנו אוטובוס ולעשות סיבוב בעיירה מומלץ באזור, שם יש קתדלרה מהמאה ה16  ויצא לנו שיש גם סוג של טקס צמחים באור ורחוב סמוך היה מקושט כולו.

 

לאחר שחזרנו משם, בחרנו לעשות את ההליכה הרגלית לתצפית העליונה שנותנת נקודת מבט על כל האזור, העליה קצת קשוחה, אבל שווה כל רגע אחרי שמגיעים.  בדרך חזרה עצרנו בשוק המקומי ובטירה.

יום 8:

בבוקר למחרת, יצאתי לריצה בוקר נוספת וגיליתי סניף של סטרבקס, חובה למי שאוהב 🙂

יצאנו לטיול יום למחרת, לאותו אזור תצפית שהיינו בו יום קודם בגובה, הפעם לנקודת התצפית בגובה הים, חוף יפיפה, עם כלבים משוחררים בכזו שמחה, עם אזור טיול גדול עד לשטח שהצבא סגר ואסור לעבור, לאחר מכן המשכנו לעצירה מתחת לעצי דקל על החוף, מנוחה וקצת מים קרירים ברגליים בחוף.

משם חזרנו לקראת אחה"צ מאוחר לבריכה בגג המלון, שם נהנינו מנוף פתוח, לקראת שקיעה הלכנו להתארגנות בחדר ולסיבוב קצר בטיילת ולקניון שיש בקצה שלה, לארוחת ערב סגנון קניון עם סיבוב קצר במשחקית וידאו. יש פריימארק למתעניינים.

יום 9:

למחרת בוקר אחרון, התארגנות במלון, צק אאוט והמתנה למונית שתקח אותנו לשדה התעופה, גם כן כחצי שעה מלאספאלמס לשדה. כשעתיים לפני נפתח הצקאין, טיסת פנים למדריד כ 3 שעות עצירה והמשך למדריד עוד כ 5 שעות.

הטיול היה חוויה אחת גדולה, גראן קנריה הוא יעד קנרי משגע, בתקופת פסטיבל הגאווה כל אזור מאספלומס תוסס שמח וצבעוני, בשאר השנה יש אירועים כאלו ואחרים קטנים יותר, מתאים כיעד בפני עצמו בתקופת הגאווה ובשאר השנה כשילוב עם טנריף, האי הקנרי הסמוך.

תוכן עניינים

אולי יעניין אותך גם:

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים

או התקשרו 077-340-70-40

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים

או התקשרו 058-7511860

אולי יעניין אותך גם:

מלונות במאספלומס

מלונות במאספלומס Hotel Gran Canaria Princess – Adults Only להזמנת המלון עם אפשרות ביטול Seaside Sandy Beach – מלון 4 כוכבים   להזמנת המלון עם אפשרות

קרא עוד »
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors